28 Şubat 2015 Cumartesi

NOTALARIN GÖRSEL ALGI İLE ÖĞRETİMİ

148008522 Süleyman KAPLAN

DERSİN ADI : MÜZİK


SINIF             : 2-4.SINIFLAR


KAZANIMLAR:2.Sınıf Müziksel algı ve bilgilenme -B.4 Konuşmalarında uzun ve kısa heceleri              (TTKB)             ayırt eder.

                              3.Sınıf Müziksel algı ve bilgilenme -B.3 Duyduğu basit ritim ve ezgiyi tekrarlar.
                              4.Sınıf Müziksel algı ve bilgilenme -B.1 Temel müzik yazı ve öğeleri kullanılır.


1- Öğrenenlerin Analizi (Analyze Learner)

   
      Öğrenenler Kütahya Dumlupınar İlkokulu 2. 3. 4. Sınıf öğrencileridir.Yaşları 7-9 arasındadır ve
müzik dersini haftada 40 dakika süreyle almaktadırlar.Sınıf mevcutları 35 kişiden oluşmakta,20 erkek
ve 15 kız öğrenciden oluşmaktadır.Öğrencilerin kazanımlarını öğrenmelerinde daha önce müzikle yakından ilişkileri olmadığı ve  psikolojik,sosyo-kültürel ve fiziksel anlamda eksik oldukları görülmüştür.
2- Amaç ve Hedeflerin Belirlenmesi (State Objectives)

     http://ttkb.meb.gov.tr/www/ogretim-programlari/icerik/72-2.3.4.Sınıflar

2-3 ve 4.Sınıflar öğrencilerine ilgili kazanımların öğretilmesi ve kazandırılması hedeflenmiştir.Aşağıda belirtilen kazanımların kazandırılması için görsel sunum slaytı hazırlanacaktır.Bu kazanımlarda amaç,öğrencilerin algılarını kullanarak öğrenim seviyelerini yükseltmektir. Formal veya informal öğrenimlerin çoğunda görsel algının öneminin çok fazla olduğu söylenebilir. Benim materyal fikrimde de öğrencilere en başta müziği nasıl sevdirebileceğim ve sanıldığı kadar zor olmayan bir öğrenim olduğunu vurgulamaktır. Bu fikirde öğrencilere en başta müzikli oyunların dışında öğrencilerin kendi yeteneklerinin farkındalığını yaratmak amacıyla ve zevkli bir durum haline gelecek notaların isimlerini ve yerlerini,hecelerinin nasıl olacağını öğretimi konusunda bir adım atmaktır.

3- Yöntem, Medya ve Materyallerin Seçimi (Select Methods, Media andMaterials)
    Öğrencilere kazanımların kazandırılması amaçlanmış ve bunun için bilgisayar yardımıyla görsel sunum hazırlanacaktır.Sunum için paint ve power-point programlarından yararlanılacaktır.Sunumda gerekli olan görsel algı oluşturacak ve notalarla ilişkilendirilecek,öğrencilerin algılarına hitap edecek ve yaşlarına uygun olan çeşitli varlık resimleri temin edilerek sunum için hazırlanır.Önce paint programında notaların isimleri renklerle ilişkilendirilir.Daha sonra hazırlanan resimler nota çizgileri üzerinde nota karşılığına yerleştirilir.Örneğin; do notası için renkli dondurma resmi,re notası için rende resmi,mi notası için gemi resmi,fa notası için fare resmi,sol notası için solucan resmi,la notası için lale resmi,si notası için sinek veya sincap resmi,sonraki do notası içinde domates resmi notaların karşısına yerleştirilir.Notanın altına ismi ve uygun bir boşluğa da nota çizgileri üzerindeki yerleriyle alakalı açıklama yapılır.Her nota için yapılan bu görsel resim çalışmalarından sonra alıştırma olarak resimler hazırlanır.Hazırlanan bütün resimlerden sonra power point programında sunum haline getirilir.

4- Medya ve Materyallerin Kullanımı (Utilize Media and Material s)

    Hazırlanan sunum öğrencilere eğer var ise bilgisayardan projeksiyon yardımıyla veya yoksa      gerekli sunum materyalleri hazırlanarak sınıf ortamında öğrencilere anlatılacak ve gösterilecektir.


5- Öğrenenlerin Katılımı (Required Learner Participation)


    Hazırlanan sunum gösterilirken her resim aralarında öğrencilere soru cevap şeklinde de araştırmalar yapılacaktır.Nota karşılığına gelen resimlerin yerine başka hangi resimlerin gelebileceği sorulup cevap beklenir.


6- Değerlendirme ve Güncelleme (Evaluate and Revise)


    Sunum yapılırken aralarda yine soru cevap tekniği uygulanır ve dönütler istenir.Anlaşılmayan yerler tekrar anlatılır.Daha sonra tekrar sonuçlar beklenerek öğretim amacının gerçekleşip gerçekleşmediği değerlendirilir.Sonucun da bir yazılı birde uygulamalı sözlü olarak sınav yapılarak notlandırma işlemi gerçekleştirilir.


6- Değerlendirme ve Güncelleme (Evaluate and Revise)Sunum sonrası

     İlgili sunum Afyon Kocatepe Üniversitesi 2014-2015 Bahar Yarıyılı (başlayanlar-1. Dönem) Konaklama ve Seyahat Hizmetleri & Müzik Pedagojik Formasyon grubuna 28 Mart 2015 tarihinde sunulmuştur.Özellikle müzikle ilgileri olmayan Konaklama ve Seyahat Hizmetleri öğrencileri ve mezunlarına ilişkin yapılan değerlendirmede olumlu sonuçlar alınmış ve ders öğretim üyesinin yapılan sunuma olumlu görüş belirtmesi yapılacak öğretimin olumlu sonuçlar vereceğine ön hazırlık olmuştur.

Materyal ile ilgili sunum dosyasına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
Ek olarak aşağıda materyal ile ilgili resimler aşağıda verilmiştir.




1 yorum:

  1. Gambling site, Casino & Horse racing news - DRMCD
    Horse racing news. 포천 출장안마 Sports betting 문경 출장샵 news, 광주광역 출장샵 bets 거제 출장마사지 and the latest news on horse racing, greyhound racing and all types 오산 출장샵 of events.

    YanıtlaSil